Powered by Blogger.

Kebaikan rokok yang tidak diketahui ramai

Saturday 17 November 2012


1. Sentiasa Awet Muda

Rambut tidak beruban atau berwarna putih . Rambutnya sentiasa hitam yang membuatkan perokok kelihatan sentiasa macho dan hensem . Setelah menjadi perokok tegar , pelbagai penyakit lagi mudah untuk datang menemani perokok . Sebatang rokok dapat mengurangkan usia selama beberapa minit , maka dapatlah disimpulkan bahawa dengan menghisap rokok anda tidak akan menjadi tua dimamah usia kerana usia yang yang semakin singkat dan tidak sempat merasai hari tua .

2. Seorang yang pemurah dan baik hati

Merokok dapat melatih seseorang menjadi seorang yang baik hati dan pemurah . Apabila berjumpa dengan kawan terus dipelawa sebatang rokok atau dihulurkan lighter . Baru berkawan pun mudah je hulur rokok . Sifat ini lebih kurang praktis dengan tabiat suka menderma kepada orang miskin , derma untuk mangsa bencana alam seluruh dunia dan banyak lagi .

3. Merokok mengurangkan kadar pengeluaran bahan kimia

Kandungan rokok mengandungi beribu - ribu bahan kima yang sudah tidak digunakan . Contohnya lebihan tar jalan jika di buang boleh meningkatkan kadar pencemaran alam sekitar . Jadi daripada dibuang begitu sahaja , eloklah digunakan sebagai bahan-bahan kimia di dalam rokok . Kebaikannya adalah pembuangan bahan kimia secara haram dapat dikurangkan dengan industri pembuatan rokok .

4. Menambahkan pendapatan doktor

Perokok dapat menambahkan pendapatan seseorang doktor . Ini dapat dibuktikan dengan bilangan perokok yang semakin bertambah setiap hari dan bilangan ini juga akan meningkatkan bilangan pesakit - pesakit kronik seperti sakit jantung , strok , kanser dan sebagainya .

5. Mengawal populasi penduduk dunia

Merokok boleh membantu untuk mengawal kadar populasi dunia yang semakin meningkat dari hari ke hari .
Nak tau kenapa ? Setiap perokok terutamanya perokok tegar mempunyai peluang yang amat tinggi untuk mendapat pelbagai jenis penyakit seperti barah dan kanser yang merbahaya . Secara mudahnya dapat di simpulkan bahawa kadar lifetime bagi seorang smoker adalah kurang dari seorang non-smoker .

6. Menambahkan pendapatan negara

Jika tiada yang merokok , maka pendapatan negara akan merosot teruk kerana cukai rokok adalah antara sumber pendapatan utama negara . Oleh kerana setiap tahun bilangan perokok semakin meningkat , maka cukai untuk rorok juga semakin bertambah . Ini menunjukkan bahawa perokok adalah salah satu aset utama bagi sesebuah negara .

7. Berkawan dengan Jin

Jin ialah makhluk tuhan yang hidup dengan memakan asap . So, perokok ni adalah merupakan kawan karib kepada jin kerana sentiasa menghembuskan asap rokok . Memang hebat boleh geng dengan jin beb !

No comments:

Post a Comment

 

Most Reading